Twan – ElkeDagBij

Kernwoorden bij deze opdracht

Analyse, Cocreation workshops, Kernwaarden, Merkbelofte, Doelgroepbepaling, Persona’s, Start With Why, Huisstijl Handboek, Touchpoints, Foto en Video Assets, Evenement

Beschrijving van dit project

ElkeDagBij is de mooie veelzeggende naam van een online boekhoudbedrijf uit Uden. Een van mijn klanten had de directeur naar mij verwezen, omdat ze een flinke doorstart wilden maken met de merkbekendheid van hun product. Elke dag bij zijn met je boekhouding en niet elke maandafsluiting moeten overwerken, is de speerpunt van dit bedrijf. Toch kon ik nog veel waarde toevoegen bij het bepalen van de richting en merkpositionering.

De hele directie werd erbij betrokken en we hebben in diverse avond-sessies samengewerkt om het nieuwe merk goed neer te zetten. Ook een in-house copywriter was steeds aanwezig, wat erg vlot werkte. We startten met mijn voorgestelde aanpak (4-stappen-plan) en konden daarna door met de kernwaarden en de merkbelofte.

Maar daar bleef het niet bij. We hebben erg veel aandacht besteed aan de doelgroepen: alle persona’s zijn uitgebreid geanalyseerd en gedefinieerd en uit negen stuks is een selectie gemaakt van vier waar we ons als eerste op gingen richten.

Wil je het indrukwekkende eindresultaat van de gedefineerde
persona’s op groot formaat (1×2 meter) zien ? Bel mij !

Start With Why van Simon Sinek resoneerde hier enorm en er is besloten om dit heel praktisch toe te passen op de uitingen. Dit werkte zeer goed en door een combinatie van visuals en tekst kwam de boodschap in alle voorbeelden helder over, zonder dat het te ‘herkenbaar’ was voor een leek.

Toen het analyse deel klaar was, kon de ontwerpster van vanGaalBV gebriefd worden om – om het bestaande logo heen – een complete huisstijl neer te zetten. Een en ander werd meteen vastgelegd in een huisstijlboek, omdat eigen in-house ontwerpers het stokje later over zouden gaan nemen. Ook de nieuwe website is door henzelf gebouwd. Een uitgebreide familie van touchpoints werd uitgewerkt: mooi herkenbaar als broers van elkaar en niet als verre neven.

Op basis van de merkbeschrijving en uitgewerkte scripts is een mediabedrijf benaderd. Zij hebben veel mooie assets geproduceerd. Voor elk van de vier persona’s zijn foto’s en filmpjes gemaakt (edits van diverse lengtes); niet veel later lagen alle assets klaar om ingezet te gaan worden op de diverse kanalen. 

Mijn werk zat erop dacht ik, maar omdat de assets niet op alle benodigde kanalen werden ingezet, bleef het gewenste resultaat wat achter bij de wens. Om snel voor de start van het nieuwe boekhoudkundige seizoen nog nieuwe klanten te trekken, raadde ik aan om een lokaal evenement te organiseren, zodat je de doelgroep wat beter in eigen hand hebt. Hieruit is het succesvolle evenement andersomdernemen.nl ontstaan.


Partners bij dit project

Gerard van Tij Communicatie: Copywriting
Karin van VanGaalBV: Design

Referentie

“Bas heeft ons enorm geholpen bij het neerzetten van onze identiteit, onze doelgroepen en onze kernwaarden. Ik kan iedereen aanraden die een (nieuwe) start wil maken met zijn bedrijf, om voor deze aanpak te kiezen.”

Website

www.elkedagbij.nl

< VorigeVolgende >