Ik help je

Werkwijze

Een potentiële klant vroeg zich aan het eind van het gesprek af of ik misschien van Mars kwam met al die moeilijke termen… Tja, als ik alles tegelijk op tafel gooi is het wellicht wat veel inderdaad. Dus werd het tijd voor het stappenplan. Even in vogelvlucht er doorheen, en kijken wat er precies nodig is voor jouw hulpvraag. Daarna stap voor stap op jouw tempo.

Stappenplan

1. Wie ben ik ? > Vanuit je merkgeschiedenis, de kernwaarden en je missie en visie gaan we je merkbelofte bepalen. De basis voor veel toekomstige beslissingen.

2. Wie is mijn klant ? > Een bedrijf heeft niet één type klant. Er zijn meerdere segmenten binnen die doelgroep en die hebben allemaal hun eigen maniertjes en wensen. Als we die in kaart kunnen brengen, weten we ook welke kanalen we in gaan zetten om ze optimaal te bereiken.

3. Hoe bereik ik mijn doelgroepen ? > Je klanten hebben veel verschillende soorten touch-points (contactmomenten met je bedrijf) voor, tijdens en na de koop. Welke zijn dat voor jouw onderneming en welke passen het best bij de geselecteerde doelgroepsegmenten? Als we dat weten kunnen we die touchpoints gaan realiseren en lanceren.

4. Meten is weten: bijsturen waar nodig ! > Als een goed jaarplan de basis is en het effect van elke uiting goed wordt gemeten, ontstaat er na een jaar al een ’trend’ die al dan niet in het tweede jaar bevestigd wordt. Een kwestie van bijsturen en op de juiste paarden wedden. Zo houden we koers.

Je merkbelofte is gebaseerd op de kernwaarden van je merk en alle uitingen voldoen vervolgens ook aan álle merkwaarden om een consistent en herkenbaar beeld uit te dragen. Immers; ‘a brand is what people say it is’, dus dat deel dat je zelf kunt controleren dan ook goed beheren.

Ik kan je helpen

Na een grafische opleiding (Sint Lucas, Boxtel) gevolgd door een opleiding Interaction Design (Hogeschool voor de Kunsten, Hilversum) ben ik die kennis eerst in de praktijk gaan brengen bij twee multimedia bedrijven in Hilversum en Nijmegen. Maar ik wilde altijd al terug naar mijn stageplek bij de design afdeling van Philips. Daar heb ik 19 jaar gewerkt in diverse competenties: brand management, cocreate, webdesign, event management, brand strategy, design management, programma management en sustainable design.

Het mooiste project was een oven ontwerpen voor de minderbedeelden in India (Design). Het grootste project het managen van de rebranding van Philips in 2013 (Programma Management). Het meest trots ben ik op wat we bereikt hebben met de submissions van onze producten naar design competities (Strategie). Veel waardering gekregen voor de workshop voor 275 mensen tijdens het 80-jarig bestaan (Event Management) Kortom, een brede T-shape met inmiddels veel ervaring, dan krijg je zoiets:

Als Design Manager maak ik snel de connectie tussen visie en realisatie. Met mijn Project Management expertise en ervaring ga ik snel van inzicht naar overzicht. Ik ontzorg, ben zeer gedreven en sta voor hoge kwaliteit.

Voldoende ervaring dus om al die expertise toe te passen in mijn eigen bedrijf. Dat doe ik sinds 2012 en ik heb intussen vele ondernemers kunnen helpen met grote en kleine opdrachten. Heb je ook plannen om met je merk aan de slag te gaan, bel me dan eens voor een afspraak. Een gesprek kan nooit kwaad en dan zien we daarna hoe we elkaar kunnen helpen.

Bel Bas: 0624-693523


Op onze locatie heb ik een grote Workshop Studio waar creatieve sessies gehouden kunnen worden. Beamers, whiteboards en flip-over zijn aanwezig voor een succesvol event. Bekijk de faciliteiten van Workshop Studio Maashorst via deze link.


StrategieDashboard.nl

Tijdens de contacten met mijn (potentiële) klanten kwam ik erachter dat er vaak geen visie en missie of strategie als startpunt voorgaande is. Soms was men onder de indruk van mijn verhaal, maar was er geen tijd om het project op te pakken. Van daaruit is dit management dashboard ontstaan:

Ik gun elke directeur / eigenaar de tijd om weer echt te ondernemen. Dit dashboard helpt daarbij. Lees er alles over op de site StrategieDashboard.nl