Ellen – Camping Holenberg

Kernwoorden bij deze opdracht

Merkgeschiedenis, Kernwaarden, Merkbelofte, Marktanalyse, Merkpositionering, Logo en Huisstijl, Touchpoints, Website, Fotografie.

Beschrijving van het project

Eind 2015 nam Ellen Camping Holenberg in Schaijk over. Om voor het aankomende seizoen alles een nieuw en fris uiterlijk te geven, heeft ze mij benaderd om daarbij te assisteren. De camping was niet meer heel actief op het moment van overname, dus op de merkhistorie na, konden we behoorlijk vers beginnen met definiëren waar het nieuwe merk voor moest staan.

We zijn gestart met het bepalen van de kernwaarden. Van daaruit is de merkbelofte gedefinieerd. Dat was de basis voor een briefing voor een huisstijl. Ellen heeft een mooi herkenbaar stukje merkgeschiedenis als visuele basis genomen, en samen met onze analyse hebben we vanGaalBV gebriefd om met een complete huisstijl te komen: logo, briefpapier, vlaggen, plattegrond, borden en website. Wanneer alle toepassingen in een keer worden neergezet – en elkaar dus vooraf al in acht nemen – ontstaat een mooie herkenbare familie van herkenbare elementen.

Samen met Patriek is ook de website gebouwd: een snelle variant was nodig omdat het seizoen al bijna ging starten. Met de juiste startpunten voor tekst en fotografie hebben we vlot een keurige basis-site online kunnen zetten.

De snelle doorstart was gelukt. Later zijn er nieuwe bedrijfsleiders aangenomen en hun visie is door een ander bedrijf uitgewerkt tot een nieuw finaal concept en een nieuwe naam. De camping gaat nu verder onder de naam Hartje Groen en is in korte tijd zeer succesvol geworden!

Partners

Karin van VanGaalBV: Ontwerp en Realisatie
Patriek van i4C-company: Website Techniek

Referentie

“Als je Bas vraagt iets uit te werken, dan weet je zeker dat het tot in detail is doordacht en ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd!”

Website (Nieuwe aanpak)

www.hartjegroen.com

< VorigeVolgende >