Patricia – Time4Gifts

Kernwoorden bij deze opdracht

Merkpositionering, Merkstrategie, Kernwaarden, Merkbelofte, Logo en Huisstijl, Touchpoints.

Beschrijving van het project

Time4Gifts timmert hard aan de weg, en omdat het goed gaat, is er een ‘wildgroei’ van merken, websites en uitingen ontstaan. Patricia vroeg mij te helpen met een bestendige strategie voor de toekomst. In slechts enkele sessies heb ik haar begeleid en zijn de benodigde beslissingen genomen: alles onder 1 sterk merk bij elkaar brengen.

Om dat centrale merk dan goed te beschrijven, hebben we ook naar de kernwaarden gekeken en een mooie merkbelofte neergezet: Surprising your relations. Het gaat er namelijk niet om wat de directeur – of zijn secretaresse – zelf mooi vindt, maar het gaat erom waar zijn personeel en/of relaties blij van worden. Dat vergt een doortastende aanpak. Door ook goed te zoeken naar passende oplossingen levert het steeds mooie relevante geschenken op, waardoor de directeur zo trots kan zijn als een pauw.

Na onze analyse heb ik een strakke briefing geschreven waarmee de ontwerpster aan de slag kon. Dat leverde ook nu weer een mooie familie aan touchpoints op rondom een splinternieuw logo, gebaseerd op hun zelf geformuleerde kernwaarden. Een en ander kon snel toegepast worden op website, brochures en de beursstand, waardoor er al snel een heldere nieuwe merkbeleving stond.

Doordat Patricia zelf goed actie nam op gemaakte besluiten konden we met beperkte betrokkenheid van mijn kant snel iets heel moois neerzetten.

Referentie

“Wij hebben als Time4Gifts met Bas het hele traject besproken: uitstraling, merkbeleving, merkbelofte et cetera. Dit heeft in een aantal concrete stappen geleid tot een uniforme en heldere merkbeleving en uitstraling van onze verschillende activiteiten”

Website

www.time4gifts.nl

< VorigeVolgende >