Arno – AkkerMetaal

Kernwoorden bij deze opdracht

Merkgeschiedenis, Kernwaarden, Merkbelofte, Employer Branding, Fotografie, Copywriting, Website, Touchpoints, Openings Evenement, Doelgroep Specifieke Acties, Logo.

Beschrijving van het project

Arno van den Akker van Akkermetaal.nl uit Oss kwam in 2016 naar me toe om zijn 25-jarig jubileum van het jaar erop mee voor te bereiden. Een nieuwe website en een goede open dag waren het startpunt.

Om dat goed te kunnen doen, hebben we eerst enkele sessies gepland om de doelen en de hulpvraag goed te beschrijven. Daarin zijn we aan de slag gegaan om de kernwaarden en merkbelofte van het bedrijf goed in kaart te brengen; de basis voor al het andere dat daarna gaat volgen. Toen dat helder was, konden we aan de slag.

Voor de site werden mooie nieuwe foto’s gemaakt en een tekstschrijfster is ingehuurd om het verhaal van AkkerMetaal goed neer te zetten. Nadat de sitestructuur was gebouwd, heb ik deze ingevuld. Een flinke verbetering ten opzichte van de oude site: helder en compleet.

Voor de open dag waren twee doelgroepen uitgenodigd: een wat intiemere lunch voor de bestaande klanten op de eerste dag en een algemene open dag voor vrienden, bekenden en belangstellenden de dag erna. Hiervoor hebben we de hal mooi aangekleed met foto’s van afgeleverde projecten; ook mooi voor het eigen personeel om een keer het eindresultaat van hun inzet te kunnen zien. Bij elke machine stond een personeelslid voor uitleg en er stonden nette banieren met een beschrijving, natuurlijk in de nieuwe huisstijl. 

Omdat op de productielocatie het eindresultaat nooit te zien is hebben we dat met grote doeken alsnog dichterbij gebracht. Voor bezoekende klanten en vooral voor het eigen personeel: Trots mogen ze zijn !

Arno wilde graag zijn klanten in de enorme productiehal ontvangen, zodat ze konden ervaren hoe er gewerkt wordt bij AkkerMetaal. Daar hebben we samen een mooi concept voor bedacht. Om de lunch toch wat intiemer te maken, heb ik de hulp van Daan van Visual Inspirations gebriefd om, met kenmerkende eigen elementen, een mooi hoekje te maken in de productieomgeving. Wat voor sommige mensen restmateriaal is, is voor andere mensen weer kunst; een mooi herkenbaar eindresultaat. Na afloop kregen de bezoekers een passende, zelfgeproduceerde herinnering mee naar huis.

Van het ‘afval’ van de laser-snij-machine zijn mooie decoratieve elementen gemaakt. Bijna kunst.

Door de hernieuwde focus op het merk en waar het merk voor staat, heb ik – ongevraagd – ook een nieuw logo uitgewerkt met de ontwerpers van vanGaalBV en deze cadeau gedaan aan Arno. Dat nieuwe logo sluit beter aan bij waar AkkerMetaal nu – na 25 jaar – voor staat. Dit voorstel ligt voorlopig nog in de kast; misschien dat het later nog ooit op het fraaie pand zal prijken.


Partners bij dit project

Gerard van Tij Communicatie: Copywriting merkbelofte
Anita van Anibeau: Foto’s
Roos van RoosRaakt: Copywriting website
Patriek van i4C-Company: Website techniek
Daan van Visual Inspirations: Interieurontwerp

Referentie

“Akker Metaal heeft Bas benaderd om de strategie, uitstraling, merkbeleving, duurzaamheidsgedachte et cetera te communiceren richting onze klanten. Dit heeft Bas gerealiseerd door het organiseren van onze relatie-dag en open dag. Hierbij loopt hij over van unieke ideeën welke erg goed aansluiten bij onze gedachtengang. Tevens heeft hij onze nieuwe website gebouwd. Wij hebben Bas ervaren als een zeer fanatiek persoon, die alleen tevreden is met een top-resultaat.”

Website

www.akkermetaal.nl

< VorigeVolgende >